W mediach społecznościowych wideo odgrywa dziś kluczową rolę. Kto nie stracił godziny na przewijanie feedu? Filmy zyskały ogromną popularność w mediach społecznościowych. Co warto zaznaczyć: 86% firm wykorzystuje wideo jako narzędzie marketingowe.
Ludzie są dwa razy bardziej skłonni udostępniać wideo niż inne treści. Co widać na Instagramie i ogromnej popularności Instagram Reels. Platforma zapowiedziała, że w 2022 roku podwoi nakłady na content wideo, co pokazuje, że Twoja firma powinna zainteresować się publikowaniem wideo na Instagramie.
Co sprawia, że wideo na Instagramie odnosi taki sukces?
Oto szybki przegląd dostępnych formatów wideo na Instagramie:
-Reels: pionowe, pełnoekranowe filmy o maksymalnej długości 60 sekund. Pozwalają na używanie własnego dźwięku lub podłożenia muzyki z Instagrama. Często osiągają niewyobrażalne zasięgi.
-Instagram video: To filmy trwające od kilku sekund do maksymalnie godziny (w przypadku niektórych kont). Do tej zakładki trafia każdy film opublikowany jako post.
-Stories: pionowe, pełnoekranowe filmy. Maksymalna długość na jeden slajd to 15 sekund.
-Live: transmisja na żywo, którą możesz udostępniać w swoim profilu jako zwykłe wideo po zakończeniu transmisji.
Jaki format wideo działa najlepiej?
W ostatnim czasie popularność zdobyły Instagram reels czyli tzw: rolki. Jednak wszystko zależy od tego, co chcesz pokazać i co pasuje do Twojej marki. Im krótsze wideo, tym lepiej. Dziś mamy tylko kilka sekund by zainteresować odbiorcę. Dlatego lepszą opcję będzie stworzenie na przykład: 3 filmów po 15 sekund zamiast 1 filmu 45 sekundowego.
Dlaczego warto wykorzystywać filmy z Instagrama?
Ponowne wykorzystanie wideo w nowych formatach może znacznie poszerzyć grono odbiorców, zapewnić więcej różnorodności treści i zwiększyć możliwości zaangażowania.
11 sposobów na ponowne wykorzystanie materiałów wideo z Instagrama:
1. Przeformatuj na rolkę
Rolki na Instagramie stały się główną siłą napędową. W 2022 roku Instagram nadał rolkom priorytet, a rolki wyświetlają się w wielu kanałach, teraz jest świetny moment, aby dodać je do swojej strategii. Przy produkcji filmu przerabiam je specjalnie w przekąskowe rolki, aby zwiększyć ich udostępnianie i możliwość odkrycia.
2. Stwórz karuzelę wideo w poście.
Karuzele (posty zawierające wiele zdjęć lub filmów, które można przeglądać) mają najwyższe wskaźniki zaangażowania spośród wszystkich typów postów na Instagramie. Karuzele zazwyczaj pojawiają się wielokrotnie w kanale i wymagają większego zaangażowania od oglądających.
3. Używaj Stories.
Codziennie ze Stories korzysta 500 milionów osób, dzięki czemu Twoje treści docierają do aktywnej publiczności i pokonują algorytmiczny feed. W trakcie produkcji wykonuję pionowe wersje filmów, które będą wykorzystywane na Stories.
Ponadto ponowne udostępnianie filmów na Stories prawie zawsze zwiększa ich żywotność i liczbę wyświetleń. Rozważ udostępnianie ich więcej niż raz w ciągu tygodnia lub kilku tygodni, aby zainteresować różne osoby z Twojej grupy odbiorców.
4. Zapisuj materiały wideo w wyróżnionych relacjach.
Opublikowane filmy z Twojej kampanii, które były wrzucane na stories możesz zapisać w profilu w wyróżnionych relacjach. Dzięki temu nadasz im nowe życie. Użyj wyróżnionych relacji jako miejsca do opowiadania o swojej marce.
5. Postaw na krótkie formy.
Z danych z 2021 roku wynika, że 58% widzów obejrzy cały film, jeśli nie trwa on dłużej niż minutę, ale tylko 24% obejrzy cały film trwający ponad 20 minut. Wykorzystuj krótsze klipy. Krótkie filmy tworzą intrygę i oferują natychmiastową wartość.
6. Udostępniaj ponownie swoje starsze materiały.
Jeśli minęło wystarczająco dużo czasu – najlepiej około sześciu miesięcy lub więcej – udostępniaj stare, udane materiały w ramach przypomnienia. Dotrzesz w ten sposób zarówno do obecnych klientów, którzy rozpoznają dane wideo, jak i nowych, którzy widzą je po raz pierwszy.
7. Udostępnij swoje wideo na Facebooku
Facebook i Instagram to naczynia połączone. Doskonale współgrają w kwestii mieszania materiałów contentowych między sobą. Facebook podobnie jak Instagram oferuje wiele proporcji wideo. W przypadku postów na Facebooku sprawdzają się pionowe lub prostokątne formaty.
8. Wykorzystuj krótkie formy w Reels Facebook.
Facebook traktuje priorytetowo krótkie filmy w News Feedzie, więc udobruchaj algorytm, przekształcając swoje krótkie filmy i Reels z Instagrama w Reels na Facebooku. Rolki można oglądać w nowej, dedykowanej sekcji News Feedu lub na górze zwykłego News Feedu, gdzie wyświetlane są Stories i Rooms.
Możesz wybrać, czy Twoje filmy z Instagrama mają być udostępniane na Facebooku automatycznie, gdy je publikujesz, czy też zapisać je po opublikowaniu, aby ponownie udostępnić je na Facebooku. (Uwaga – może być konieczne ponowne dodanie muzyki na Facebooku).
9. Publikuj Stories na Facebooku.
Facebook Stories dają Ci możliwość zajęcia miejsca w górnej części News Feedu. Instagram daje możliwość połączenia konta marki z Instagrama z kontem marki na Facebooku. Dzięki temu stories lub post publikowany na Instagramie zostanie automatycznie opublikowany na Facebooku.
10. Wykorzystaj filmy w reklamach na swoich kanałach mediów społecznościowych.
Filmy wideo mogą zwiększyć współczynnik konwersji kampanii o 34%, a 87% marketerów zajmujących się marketingiem wideo twierdzi, że widzi pozytywny zwrot z inwestycji w filmy. Wykorzystując filmy w kampanii reklamowej swojej marki, o wiele bardziej zaangażujesz swoich potencjalnych klientów.
11. Udostępnij film jako serię.
Podzielenie dłuższego filmu na krótkie fragmenty, które można udostępniać jako serię postów w czasie, to świetny sposób na uzyskanie większej liczby postów z jednego materiału. Co przełoży się bezpośrednio na zaangażowanie odbiorców.
Jak widzisz jeden film można wykorzystać na wiele różnych sposobów. Recykling treści to ważny element content marketingu.
Piotr Łuszczak
Tworzę kreatywne filmy reklamowe, produktowe, relacje z eventów, filmy korporacyjne, wideo podcasty. Współpracuję ze wspaniałymi firmami i twórcami. Potrzebujesz filmu dla swojej firmy? Napisz do mnie