Jakie rodzaje wideo tworzyć, aby dotrzeć do swojej grupy docelowej?

Filmy są stają się nowym orężem marketingowym marek. Przeciętny użytkownik zdecydowanie bardziej zwraca uwagę na ruchomy obraz niż ścianę tekstu.

 

Co miesiąc 56% konsumentów ogląda więcej filmów w mediach społecznościowych. Dane pokazują, że czterech na dziesięciu widzów śledzi marki, które lubi i rozważa zakup ich produktu oraz ogląda filmy stworzone przez marki.

 

Jeśli znajdujesz się w 70% marek e-commerce, które po pandemii zwiększyły budżety na marketing wideo to za chwilę poznasz listę miejsc, gdzie Twoje pieniądze przyniosą największy zwrot z inwestycji. 

1. Social video czyli reklama wideo w mediach społecznościowych.

Promocja własnych produktów w mediach społecznościowych to absolutny must-have w 2022 roku.

Takie filmy zachęcają potencjalnych klientów do śledzenia marki i odkrywania produktów – co widać po tym, że ludzie używają social mediów do do podejmowania decyzji o zakupie.

Z tego powodu zainwestowanie w reklamę wideo w mediach społecznościowych ma ogromny sens – szczególnie, gdy masz małą grupę odbiorców organicznych.

W obecnej chwili pionowe wideo staję niesamowicie modnym trendem reklam w mediach społecznościowych. Dobrym pomysłem jest mieszanie różnych formatów i dostosowywanie ich do danych platform.

Szczególnie mocno widać wykorzystanie różnych form wideo przez marki modowe i branże beauty. Pionowe wideo może zostać użyte jako reklama sponsorowana i być wyświetlana między przeglądanymi Stories.

W powyższych branżach – szalenie ważne są lookbooki wideo. To filmy o danym produkcie.

Opowiem ci historię:

Zbliżają się urodziny mamy Izy. Wpadła na pomysł prezentu jaki może jej sprawić. Iza chciała kupić jej złoty naszyjnik marki X. Przegląda Instagram marki. Marka X dosyć mocno postawiła na materiały wideo prezentujące jej biżuterię na modele. Iza znajduje naszyjnik, który zobaczyła na filmie.

Wchodzi na stronę marki. Dodaje naszyjnik do koszyka. Postanawia dać sobie kilka dni na zastanowienie czy na 100% wybiera ten model. W międzyczasie wideo z tym konkretnym modelem naszyjnika dosłownie za nią chodzi.

W reklamach Facebook, reklamach Instagram. Iza cały czas ma w głowie ten jedyny złoty naszyjnik i wizję radości swojej mamy-emocje wygrywają. Sfinalizowała zakup wybranego naszyjnika. Mama była zachwycona :)

 

To piękny przykład wykorzystania reklam wideo w sprzedaży biżuterii. Marka X wykorzystała materiał wideo z naszyjnikiem nie tylko jako post w profilu, ale również jako element re-marketingu.

Oto przykład reklamy social video marki odzieżowej VARSSO produkującej koszule dla mężczyzn o atletycznej budowie ciała:

2. Filmy z możliwością zakupu.

Wprowadzasz nowy produkt na rynek? A może Twoim celem jest zwiększenie świadomości marki na stronie?

Internet to główne miejsce, gdzie klienci poszukują produktów takich jak Twój. Oprócz Google korzystają również z mediów społecznościowych.

Marki e-commerce, które o tym wiedzą wykorzystują filmy zakupowe do przyciągnięcia uwagi odbiorców. W przeciwieństwie do tradycyjnych filmów produktowych są to filmy z przyciskiem lub linkiem do zakupu. Najczęściej można je spotkać na Instagramie lub Facebooku.

Na obu tych platformach marki e-commerce mogą stworzyć sklep, który będzie pobierał produkty z ich strony internetowej. Użytkownicy mediów społecznościowych mogą zobaczyć organiczny post z tym produktem, zobaczyć więcej informacji i kupić produkt w sklepie – wszystko bez opuszczania platformy.

Przykład marki H&M:

Konsumenci docenią maksymalne uproszczenie w zakupie danej rzeczy. Po obejrzeniu Twojej reklamy wideo, ludzie nie będą musieli ręcznie wyszukiwać danej rzeczy. Teraz mogą po prostu kliknąć na przycisk w filmie, aby od razu zostać przekierowanym na stronę docelową.

3. Krótkie formy wideo.

Duża część ludzi jest dzisiaj zajęta  zajęta pracą, rodziną i innymi czynnościami. Niektórzy nie mają ochoty zatrzymywać się na dłużej niż kilka sekund, aby obejrzeć treści, które zajmują im więcej czasu.

Krótkie formy to  klucz do tego, aby Twoje filmy były oglądane przez zabieganych konsumentów. To powód, dla którego TikTok i Instagram Reels radzą sobie tak dobrze. TikTok, jedna z najpopularniejszych platform social media z 800 milionami aktywnych użytkowników, opiera się wyłącznie na krótkich formach wideo.

Instagram stworzył Reels, co pokazuje, że moda na krótkie filmy wideo ogarnia cały świat. Nadal nie jesteś przekonany do krótkich form wideo? Jeden z raportów pokazuje, że 68% widzów ogląda filmy w całości, jeśli trwają one krócej niż 60 sekund. 

4. Strumieniowa transmisja wideo na żywo.

Dzięki transmisji na żywo, marki mają możliwość bezpośredniego kontaktu z odbiorcami i nawiązania bezpośredniego kontaktu z odbiorcami. Możesz wykorzystać streaming wideo do opowiedzenia historii marki, prowadzenia pytań i odpowiedzi na żywo oraz pokazania życia ludzi, którzy stoją za Twoją marką.

Pozwól zadawać im pytania, a następnie odpowiadaj na każde z nich w czasie rzeczywistym. To zwiększy zaangażowanie widzów i ich zaufanie.

Oto gotowe pomysły jak możesz wykorzystać transmisje na żywo: 

-prezentować produkty

-organizować zakupy na żywo

prezentować osoby stojące za Twoją marką

przedstawić historię marki

robić wywiady z ekspertami branżowymi

prowadzić sesje pytań i odpowiedzi

5. Wideo interaktywne.

Jest wiele sposobów na uczynienie filmu interaktywnym. Może to być np. dodanie formularza e-mail do newslettera lub dwóch przycisków z opcjami do wyboru.

Świetnie zrobił to Netflix:

6. Optymalizacja filmów pod kątem wyszukiwania.

Internet to podstawowe źródło poszukiwania informacji zarówno dla klientów B2C jak i B2B. Bardzo ważna jest optymalizacja materiałów wideo, aby były lepiej widoczne w wynikach wyszukiwania.

Umieść słowa kluczowe w tytule i opisie. Dzięki temu zwiększysz szanse na pojawienie się w wynikach wyszukiwania. Istnieją dowody na to, że polubienia, udostępnienia, odsłony i komentarze są silnie skorelowane z wyższymi pozycjami w rankingu YouTube.

7. Wykorzystaj platformy hostingowe podłączone do telewizora.

Mnóstwo osób korzysta z filmów online na urządzeniach mobilnych. Nie oznacza to jednak, że oglądają je na ekranach smartfonów.

Dzięki inteligentnym systemom Smart TV ludzie mogą używać swoich smartfonów do przesyłania filmów z YouTube. Dlatego jeśli uznasz, że Twoje treści nadają się na tą platformę nic nie stoi na przeszkodzie, abyś zaczął na niej publikować.

Wybierz platformę do hostingu wideo, która ma już wbudowaną funkcję streamowania do TV, taką jak YouTube. Ludzie będą mogli oglądać Twoje wideo na dużym ekranie.

Wideo to przyszłość. Nadszedł czas, aby wykorzystać te trendy wideo w marketingu swojej firmy.

Piotr Łuszczak

Tworzę kreatywne filmy reklamowe, produktowe, relacje z eventów, filmy korporacyjne, wideo podcasty. Współpracuję ze wspaniałymi firmami i twórcami. Potrzebujesz filmu dla swojej firmy? Napisz do mnie