Jak wiadomo wideo jest jednym z najlepszych formatów marketingowych: zwiększa zaangażowanie, pomaga klientom lepiej zatrzymywać informacje, zwiększa ROI ( zwrot z inwestycji) i jest formatem preferowanym przez odbiorców.
Wzrost popularności wideo o krótkiej formie takich jak: TikTok, Instagram i Facebook Reels oraz YouTube Shorts spowodował, że marki – szczególnie te działające w obszarze e-commerce zaczęły mocno stawiać na wideo.
Spośród powyższych opcji, Instagram Reels jest bardzo obiecujący z marketingowego punktu widzenia, ponieważ pozwala wykorzystać światową popularność Instagrama i jego dużą bazę użytkowników.
Czym są Instagram Reels?
Zobacz jak wykorzystanie Reels przez Twoją markę może znacznie wspomóc strategię marketingu wideo:
1. Zwiększa zaangażowanie: Badania jednoznacznie pokazują, że Instagram Reels otrzymują o 22% więcej zaangażowania niż treści zamieszczane jako zwykłe filmy na Instagramie.
2. Daje Ci przewagę nad konkurencją: Instagram jest drugą co do wielkości siecią społecznościową, zaraz po Facebooku. Instagram pozwala również na udostępnianie swoich filmów na Facebooku, jeśli Twoje konto jest publiczne, co znacznie zwiększy Twój zasięg i oszczędzi czas.
3. Przyciąga młodsze pokolenie: Około 87% użytkowników z pokolenia Gen Z stwierdziło, że ich zdaniem Instagram Reels jest w zasadzie podobny do TikTok, a 61% tych respondentów stwierdziło, że planuje spędzać więcej czasu na Instagram Reels niż na TikToku.
Jak stworzyć Reelsy na Instagramie?
Aby utworzyć rolkę, wystarczy wybrać opcję Rolki znajdującą się w dolnej części kamery Instagram: Reels
1. Nagrywanie filmów: Nagrania można wykonać na trzy sposoby: wszystkie naraz, jako serię krótkich klipów lub przez załadowanie filmów z galerii telefonu. Aby nagrać rolkę, przytrzymaj i naciśnij przycisk Capture. Podczas nagrywania w górnej części ekranu będzie widoczny wskaźnik postępu.
2. Dodaj kreatywne elementy do swojego filmu: Instagram ma kilka kreatywnych narzędzi, których możesz użyć, aby Twoje materiały filmowe były bardziej atrakcyjne. Niektóre z nich to:
- Dźwięk: Możesz wybrać z ich ogromnej biblioteki muzycznej (bezpłatnie!) lub przesłać swój własny oryginalny dźwięk. Istnieje również możliwość nagrania lektora.
- Efekty i filtry: Użyj efektów i filtrów AR, aby dodać więcej efektów do swoich filmów.
- Naklejki i teksty: Do swoich filmików możesz dodawać naklejki, GIF-y i teksty.
- Wyrównaj: Ta opcja jest przydatna podczas nagrywania wielu klipów. Umożliwia ona wyrównanie obiektów z poprzedniego klipu przed nagraniem następnego. Dzięki temu przejście będzie wyglądało bardziej płynnie.
- Szybkość: Można dostosować szybkość klipów, aby dopasować je do rytmu dźwięku lub w przypadku tworzenia filmów w zwolnionym lub przyspieszonym tempie.
3. W razie potrzeby zapisuj wersje robocze: możesz stworzyć kilka rolek i zapisać jako wersje robocze. Dzięki temu publikacja nowych sprowadzi się tylko do kilku kliknięć.
Oto 5 wskazówek i sztuczek dotyczących Reelsów na Instagramie zwiększających zaangażowanie:
1. Twórz wartościowe i oryginalne treści.
Na Instagram Reels są miliony, a nawet miliardy twórców. Choć podążanie za trendami ma swoją wartość, dla marek korzystniejsze jest samodzielne kreowanie trendów. Stań się liderem w swojej niszy.
Publikuj oryginalne, wartościowe i angażujące treści. To jest kluczem do sukcesu na Instagram Reel. Sztuką jest znalezienie swojej niszy i upewnienie się, że Twoje treści są zgodne z Twoją marką i przekazem marketingowym, którym chcesz się podzielić.
2. Korzystaj z profesjonalnych materiałów wideo.
Jako marka, jakość Twoich treści jest odzwierciedleniem profesjonalizmu Twojej marki oraz jakości Twoich produktów i usług. Jeśli pozwala na to budżet, warto zainwestować w profesjonalny content wideo.
Możesz skorzystać z moich usług, jeśli chcesz zaoszczędzić na czasie i potrzebujesz więcej wskazówek jak promować swoją markę za pomocą wideo.
3. Dostosuj dźwięk do własnych potrzeb
Stworzenie własnego materiału dźwiękowego pomoże zbudować rozpoznawalność marki, a także wyróżni Cię spośród innych. Ważne jest jednak, aby wybrać muzykę, która pasuje do klimatu i przesłania filmu – spójność marki jest kluczowa.
4. Dodawanie tekstu ekranowego i/lub napisów zamkniętych
Kilka badań wykazało, że dodawanie podpisów do filmów może skutecznie zwiększyć oglądalność i zaangażowanie. Dodatkową korzyścią jest oferowanie dostępnych treści.
Możesz dodać tekst na ekranie ręcznie, korzystając z edytora Instagram Reel lub dowolnego wybranego narzędzia do edycji wideo innej firmy. Inną opcją jest użycie naklejki z napisami zamkniętymi Instagrama, a algorytm Instagrama automatycznie przepisze Twój dźwięk.
5. Zadbaj o to, by opisy do Reelsów były krótkie, ale angażujące
Staraj się nie odciągać uwagi widzów od swojego filmu, zachowując krótki i zwięzły opis. Jedno lub dwa zdania w zupełności wystarczą, ale pamiętaj, aby zawrzeć w nim wezwanie do działania (CTA).
Niezależnie od tego, czy chodzi o zachęcenie widzów do kliknięcia linku w Twoim bio, czy do przejścia na stronę Twojego sklepu na Instagramie, celem Twojego CTA powinno być nakierowanie widzów we właściwym kierunku.
Instagram Reels dla Twojej marki
Instagram Reels to jeden z wielu formatów, które możesz wykorzystać, aby uczynić swoje media społecznościowe i strategie marketingu wideo bardziej angażującymi. Najważniejsze jest tworzenie treści, które są wartościowe, przydatne i ciekawe dla Twojej grupy docelowej.
Piotr Łuszczak
Tworzę kreatywne filmy reklamowe, produktowe, relacje z eventów, filmy korporacyjne, wideo podcasty. Współpracuję ze wspaniałymi firmami i twórcami. Potrzebujesz filmu dla swojej firmy? Napisz do mnie